onsdag 23 april 2008

Sockerkaksform

Äntligen har jag hittat min sockerkaksform, det är Dr Oetker i rostfri tung plåt. Var tvungen att prova den direkt och det blev precis som jag ville ha den. Min mamma hade en sådan när jag var en liten tjej och var helt tokig i att baka sockerkaka till mina föräldrar när dom var i väg och handlade, så när dom kom hem stod det en färdig gräddad kaka och kaffe. Konstigt nog blev dom lika glada varje gång. Tro det eller inte men jag gjorde det faktiskt varje lördag så det blev lite av en tradition för dom. Tidigare har jag haft en i teflon och det bara brände hela tiden, blev liksom svart på insidan, konstigt.

Nu bär det iväg till Kiruna, skall vara borta över veckoslutet så vi hörs inte förrän på måndag.

Ha det så gott i Solen (om den nu får vara kvar) mina vänner.

Vink Vink Carina

4 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken vacker form och kakan ser smaskens ut!

Häsningar
Lotta

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Gott med sockerkaka, smörgåstårtan såg inte heller helt fel ut. Ha det bar i Kiruna. Kram Annika

My Lovely Home sa...

Hej kul att du gillade vår hall! oj nu blev jag sugen på din kaka, mums! trevlig helg kram Johanna

Anonym sa...

Ja tack för tipset! Sugen på sockerkaka blev man ju nu!

Må så gott!

//Cissi

Jag är uppe och rullar nu!!!!!!