måndag 28 april 2008

Magiskt!

Vi var inte bara i Kiruna i helgen. Vi åkte också helikopter över Kebnekaise och besteg toppen. Jag var skiträdd. Men det var helt MAGISKT, får ni chansen att göra denna tur så GÖR det.
Jag har inte riktigt smält det än...
Helikoptern kunde landa nedanför toppen så vi hade ungefär 30 meter kvar att ta oss upp. Jag kämpade men krampen jag fick under fötterna vann så jag vände och gick ner dom 5 metrarna jag hade tagit mig upp.
Tittar upp på dom andra och fick se Anders vinka till mig, Nä tusan att jag skall vika mig tänkte jag, min man Jonas hjälpte mig, han gick bakom medan jag kröp på alla fyra och hyperventilerade, men UPP kom jag och han var så stolt över det så jag fick världens KRAM. Helikopterföraren Krister sa att man kunde se skräcken i mina ögon och JA han har rätt men dom bilderna vill jag inte visa. Fniss...

Landat på Kebnekaise. Lite skakig i benen så jag får hålla i mig.

På väg upp men ångrar mig i nästa sekund.

Bilderna är tagna av fotografen Ronny B Nilsson.
Vink Vink Carina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att ha fått varit med om något sådant!
Lyckliga du!

Måste fråga en sak. Var har du köpt kakformen????

//Cissi en som är sugen på att baka!

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Hejsan.
Härligt att du fixade det, kul. Ha det gott. Kram Annika

Anonym sa...

Måste bara säga att katten är väl så ursöt!
Kram
Cissi